07
kesä

Asiakas elää tarinan keskellä ja juonen ympärillä

Me kuluttajat elämme jokainen omaa tarinaamme, juonesta toiseen. Kun yksi loppuu toinen alkaa. Parhaimmilla on useita juonia yhtä aikaa. Välillä tulee sivujuonteita jotka vie mennessään. Ja jos ei ole minkäänlaista juonta, masennumme, toivo on heitetty. 

Esimerkkinä elämästämme juonessa voisi olla näin keväiseen aikaan moottoripyörän osto. Saamme keskellä talvea jostain kimmokkeen uuden pyörän ostoon jolloin mielemme saa uuden tavoitteen. Alamme elää juonta joka tähtää tavoitteen täyttymiseen. Alamme kiinnittää huomiota kaikkeen jotka liittyy aihealueeseen, mainoksiin, lehtijuttuihin, tarinoihin jne. Pikkuhiljaa siirrymme tietoisesti kuluttamaan aikaa aiheen ympärillä ja ellei alkuperäistä juonta kumoavaa sivujuonnetta ilmesty, on uusi pärrä hyvin todennäköisesti tallissa ennen västäräkin ilmestymistä.

Kuten muutenkin elämässä, keskellä juonta haemme jatkuvasti aihealueen ympäriltä uusia kokemuksia ja muodostamme kokemuksista merkityksiä itsellemme ja luomme siten mieleemme järjestystä. Aivan kuin tarinoiden juonissa, eletyissäkin juonissa on hyviä ja huonoja, mutta vain hyvä juoni vie mennessään. Minkälaisia juonia me itse kukin voisimme tarjota asiakkaillemme? Tai tunnistammeko jo asiakkaan elämää juonta?  

Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someonePrint this page
Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.